Kevään viimeinen treenikerta Active Dogilla. Huonosti tuli valittua kesän työpaikka, kun jää kesäksi AD-treenit pois... 

Aloitettiin keppitreenillä. Tein törkkäyksiä yhden hypyn kautta. Mulle tää oli vaikea, Urho kyllä taas teki. En meinannut millään malttaa odottaa tarpeeksi kauan, mutta kun odotin, niin vallan mainiosti meni. Hyvin pystyin vedättämäänkin reilusti Urhon edellä.

Sitten treenattiinkin slalomia, olipahan vaikiaa...

1240003914_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Ensin Urho meinasi hiippailla lähdöstä ylös ja jouduin sen useaan otteeseen palauttamaan takaisin Huuto Sitten lähetys 1 hypylle, niin että minä olin 2 hypyn riman kohdalla, oli vaikeaa. Kun sitten sain Urhon lähtemään 1 hypylle, niin se tulikin 2 hypyn takakautta ohi, tai sitten hyppäsi hyvin, mutta minä olin ihan väärässä kohdassa ja heti jäljessä. Jos nämä kaksi ekaa onnistui, niin sitten Urho ei vaan lähtenyt hyppäämään 3 hyppyä, sitä estettä ei vaan ollut sille olemassa. 3 hyppyä otettiin yksittäisenä niin, että minä olin reilusti edellä ja ohjasin vain sivulle pallolle. Meinasin jo heittää hanskat tiskiin, että *kele tästä mitään tule.

Pidettiin Uskon suorituksen ajan taukoa ja yritettiin sitten uudestaan. Onnistuttiin suoraan tekemään kolmoshypylle asti hienosti! Sen jälkeen tehtiin putkeen asti ja se meni hyvin! Ei yhtään rimaa alas ja minä oikeasti olin koko matkan koiran edellä! En olisi uskonut!

Sitten tehtiin putkelta takaisin päin. Alkuun 7 hyppy oli hankala, Urho lähti koko ajan takaakiertoon. 9 hyppy oli taas hankala, Urho ei vaan hahmottanut, että sinne kuuluisi mennä. Otettiin putkesta 9:lle saakka, 9:n takana pallo - ja onnistuimme! Loppujen lopuksi saatiin tehtyä putkesta loppuun saakka! Mulle tuli joku ahaa-elämys, ja sen jälkeen pystyin oikeasti olemaan koko matkan Urhon edellä, vaikka se ensin tuntui ihan toivottomalta. Kiva treeni loppujen lopuksi. Pitää vielä itsenäisesti treenata samaa, että jää kunnolla mieleen: koko ajan oltava koiran edellä, vastakkaisella otetaan vastaan hypyn yli, koiran puoleisella ohjataan hyppäämään poispäin.

Loppuun yksi keinu ja pari puomia. Keinu hyvä, toinen puomi myös, ekalla puomilla Urho pysähtyi kokonaan ylösmenokontaktille. Käskin siitä pois ja sitten tehtiinkin hieno suoritus.