Active Dogilla Marin opissa. Edelleenkin tämä ryssiminen jatkuu, Urho ei ole yhtään lapasessa - ja sehän ottaa päähän. Ensimmäiset treenit oli ihan hillumista, todellakin toivon, että tämä menee pikaisesti ohi.

Ekaksi tehtiin poispäinkääntöä, kuivaharjoitteluna ilman esteitä. Onnistuu parhaiten niin, että jätän Urhon muutaman askeleen päähän istumaan, kutsun ja käännän. Mutta siis alku yhtä räpellystä, loppua kohti parempaa.

Sitten takaakiertoa kahdella esteellä. Eka ihan jees, sitten sinkoiltiin minne sattuu. Mulla tuli taas sellainen lumipalloefektiolo ja himmailin liikaa. (Lumipalloefekti = koira menee kovaa ja jos minä menen kovaa, me mennään yhdessä tosikovaa ja yleensä siis ihan holtittomasti. Ennaltaehkäistäkseni tämän alan hissutella, mikä taas ei ikinä aiheuta mitään hyvää, vaan johtaa sinkoiluun...) Heti kun uskalsin ohjata kunnolla (liikkuakin siis) niin meni paljon paremmin.

Tämän jälkeen tehtiin yksittäisiä esteitä. Kepeillä seuraava tavoite on pystyä vedättämään edellä kunnolla. Urho oli remmissä ja Mari remmin päässä, minä kävelin edellä reilusti sivussa. Ensimmäinen yritys meni räpeltämiseksi, mutta sen jälkeen onnistui useamman kerran hyvin. Urhohan pujottelee hyvin, kun minä olen takana, mutta pakkohan mun on pystyä myös vedättämään. Keinu meni mallikkaasti, siihen otetaan nyt lisää aikaa pysähdykseen ja nykäyksiä, vain jes-käskyllä saa lähteä pois. Yritetään saada pysähdyksestä rauhallisempi. A:lla sama homma muuten, mutta jos olen Urhon takana, pitää vapauttaa lelulle nopeasti. 

Loppuun tehtiin pieni radanpätkä. Pahoittelen huonoa piirrosta, eipä ole aikaa tähän liiemmalti tuhlattu...

Muuten ihan jees, mutta 5-6 valssi oli mulle vaikea. 3: takaakierto hyvä, mutta jos 5-6 valssi oli myöhässä, Urho hyppäsi 3 esteen 6 takaakierron sijaan. Jatkossa pitää aina viedä palkka jonkun esteen jälkeen odottamaan, että saan liiallisen tuijottelun pois ja keskittymisen siirtymään täysin esteisiin. Mutta itseasiassa tuo ei tuntunut niin vaikealta kuitenkaan, viimeinen kierros jopa tosi hyvältä!